Casa Dolce & Gabbana a anulat o prezentare care urma să aibă loc miercuri, la Shanghai, în urma mai multor mesaje considerate rasiste şi publicate pe reţelele sale de socializare, un obstacol pentru companie pe cea mai importantă piaţă de lux din lume.

Casa de modă italiană a transmis un comunicat de presă în care a precizat că şi contul de Instagram al designerului Stefano Gabbana ar fi fost piratat, scrie france24.com.

Unele dintre cele mai importante celebrităţi din China urmau să participe la eveniment, dar miercuri una după alta şi-au anunţat retragerea.

„Ţara noastră este mai importantă decât orice, apreciem vigoarea şi frumuseţea moştenirii noastre culturale”, a spus managerul Wang Junkai, un cântăreţ popular din formaţia TFBoyz, când au anunţat că nu vor participa.

„Îmi iubesc ţara mamă”, le-a spus actriţa Li Ningbing celor 42 de milioane de fani de pe reţeaua Weibo.

Controversa a apărut după ce casa Dolce & Gabbana a publicat scurte înregistrări video pe Instagram săptămâna aceasta în care o femeie mânca pizza şi spaghete cu beţişoare chinezeşti, încercare pe care unii au catalogat-o insensibilă.

Totul a explodat pe internet după ce capturi de ecran au circulat printre internauţii chinezi. În acestea, era prezentată o discuţie între un internaut şi Stefano Gabbana în care acesta din urmă folosea cinci emoji reprezentând excremente pentru a insulta China şi poporul chinez.

„Companiile străine care lucrează cu China ar trebui să respecte China şi poporul chinez”, le-au transmis pe Twitter celor de la Dolce & Gabbana reprezentanţii Ligii Tineretului Comunist.

Actorul Talu Wang a scris de asemenea pe Weibo: „Respectul este mai important decât orice”

Pe măsură ce scandalul s-a amplificat, Dolce & Gabbana a anunţat pe Instagram şi Weibo că atât conturile sale, cât şi cele ale lui Stefano Gabbana, au fost piratate şi că avocaţii investighează urgent problema.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile create de aceste postări neautorizate. Nu avem decât respect pentru China şi poporul chinez”, a afirmat compania pe Instagram.

Controversa este cea mai recentă dintr-o lungă serie a companiilor străine care jignesc consumatorii chinezi prin publicitate sau informaţii care insultă China.

Anul acesta, compania germană Mercedes-Benz şi-a prezentat scuze pentru „rănirea sentimentelor” poporului chinez după ce  a publicat pe Instagram un citat din Dalai Lama, văzut ca un separatist la Beijing, care contestă apartenenţa Tibetului la China.

About Post Author

Lasă un răspuns