Let the celebration begin! #SummerWell10

We’re celebrating 10 years of Summer Well by offering you 10 days with fabulous prices. 
For those of you who aren’t skipping any edition, get your Anniversary Edition Tickets until August 31 to pay only 150 lei + booking fees. 
Only on www.summerwell.ro / www.easytickets.ro

Mastercard a propus la cel îndrăgit festival muzical de lângă Bucureşti o vestă specială cu senzori dedicată persoanelor cu dizabilităţi de auz şi de vorbire!

Peste 23.000 de români trăiesc azi într-o lume aparte. Cel puţin aşa tind să ne asigure statisticile cu rang de informare publică, fiindcă în fapt nu ştim cu siguranţă dacă numărul surdo-muţilor din această ţară trece sau nu de pragul amintit mai sus.

Ceea ce ştim e că-i vedem deseori printre noi, la piaţă sau prin mijloacele de transport public, sau chiar din postura de vecini de palier. Mai ştim că ne surprind cu limbajul mimico-gestual şi cu expresivitatea feţei lor.

Ceea ce, între noi fie vorba, mă face deseori să cred că nu există oameni mai sinceri ca ei!

Aţi observat cum totul, dar absolut totul, li se citeşte pe faţă?!

Absenţa limbajului articulat şi incapacitatea de a percepe sunetele ni se par, celor mai mulţi dintre noi, handicapuri de netrecut! Nu am putea trăi fără ele!

Ei bine, nu e deloc aşa! Ştiaţi că pe lume există ceea ce numeşte deaf-mute sau ceea ce s-ar putea traduce, grosso-modo,  prin „mândria de a fi surdo-mut”, adică un om chemat în această lume să se descurce fără doi dintre aliaţii săi de bază? Şi care au ajuns să-şi spună lor şi celor din jur că absenţa limbajului articulat nu e deloc un handicap, întrucât ştiu la fel de bine ca noi toţi cum poţi fi la fel de om şi fără a rosti cuvinte sau fără a percepe sunete?

Sau ştiaţi că există în prezent circa 400 de „limbi” utilizate în limbajul mimico-gestual?

Pe scurt, ştiaţi că dacă vrei să vorbeşti cu un surdo-mut de peste mări şi ţări e de dorit să cunoşti limbajul international al semnelor, care e diferit de cel românesc, turcesc, argentinian sau mai ştiu eu din ce alt colt al planetei?

Bun venit în lumea lor specială! Una pe care nu o cunoaştem deloc şi despre care, superficiali din fire, ni se pare că, dimpotrivă, ştim destul de multe.

Tocmai acest lucru îi determină pe majoritari să aibă tot felul prejudecăţi despre această lume, plecând de la faptul că la mijloc ar fi vorba despre o anume boală sau, mai rău, despre nu ştiu ce păcate ale nu ştiu cui,  după modelul consacrat care spune că părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii!

În 2014 am avut parcă o tresărire când printre regulile după care se conduc televiziunile noastre a apărut şi aceea care impunea introducerea traducerii anumitor emisiuni, în frunte cu cele de ştiri, în limbajul mimico-gestual.

A urmat apoi curajul unor preoţi ortodocşi care au decis că sosise vremea celebrării slujbelor şi în limbajul semnelor.

În această vară s-a făcut un nou pas înainte! La fel de semnificativ!

Pentru prima dată în România, surdo-muţii au putut percepe muzica!

Şi asta fiindcă Mastercard, liderul mondial al pieţii de servicii financiare-bancare, a creat pentru participanţii la Summer Well 2019 un spaţiu senzorial, intitulat Sensory Playground, care pe de-o parte a propus o inovaţie tehnologică ce a putut fi experimentată de către toţi participanţii la festival, indiferent de vârstă, sex, etnie, categorie socială, dar mai ales de către persoanele cu deficienţe de auz, iar pe de alta, a celebrat lansarea identităţii sale audio.

Una peste alta, toţi participanţii au avut parte de o călătorie guvernată de simţuri, în care, prin intermediul tehnologiei au descoperit noi dimensiuni ale muzicii.

Sensory Playground a inclus o sferă de doi metri lăţime, conectată la scena principală, care a vibrat în tandem cu muzica.

Ei i s-a adăugat o sferă tip led tot de doi metri lăţime, conectată la scena principală, care a expus permanent vizualuri dinamice, sincronizate cu muzica. În plus, toţi cei care au dorit au putut testa la standul Mastercard o vestă confecţionată special, vesta SubPac, cu ajutorul cărora se putea simţi vibraţiile muzicii.

„Această vestă specială îţi schimbă viaţa! Îţi dă senzaţia că poţi cânta alături de vedetele tale preferate, că poţi dansa la cot cu ele, că poţi ţine pasul cu toţi cei din jurul tău”, a declarat pentru adevarul.ro Elisabeta Paraschiv, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Surzilor din România (ANSR).

Mai mult, la invitaţia Mastercard, Amber Galloway Gallego, cel mai cunoscut interpret de semne din lume, a organizat la Summer Well un workshop special în România, prilejuit de organizarea Adunării Generale a Uniunii Surzilor din Europa, în cadrul căruia a împărtăşit cu membrii ANSR tehnicile limbajului şi a interpretării semnelor.

La final, trei români, printre care şi Elisabeta Paraschiv, au devenit oficial interpreţi de semne pentru manifestări muzicale de asemenea amploare.

Aceeaşi Elisabeta Paraschiv ne-a încredinţat că o dată cu organizarea workshop-ului dedicat învăţării limbajului semnelor, membrii ANSR vor beneficia de noi oportunităţi de angajare, ceea ce nu e puţin lucru!

În plus, pe durata Summer Well 2019 a fost prezentată şi o colecţia-capsulă Summer Vibes, semnată de Irina Voinea şi The Stories of O, care a inclus modele de tricouri, hanorace şi pelerine de ploaie, cu design-uri speciale, care celebrează simţurile.

Banii strânşi din vânzarea produselor din colecţia-capsulă vor fi fost donaţi către ANSR. Nu trebuie omis nici amănuntul conform căruia anul acesta toate persoanele cu deficienţe de auz au avut acces gratuit la Summer Well.

Tot în Sensory Playground, bucureştenii şi nu numai ei au putt contribui la colajul „O şansă la viaţă. Începe ceva de nepreţuit”, realizat de artistul Ovidiu Solcan, pentru Mastercard, simbol al eforturilor colective pentru construirea Primului Spital de Oncologie şi Radioterapie Pediatrică din România, de către Asociaţia „Dăruieşte Viaţă”.

Pentru fiecare persoană implicată în realizarea colajului, Mastercard va fi donat 10 euro către asociaţia amintită mai sus.

La final, mai trebuie spus doar atât: lumea specială a zeci de mii de români s-a schimbat deja! Mastercard a lansat o invitaţie deschisă către toate festivalele de gen de a se alătura iniţiativei sale de accesibilizarea a evenimentelor muzicale din România! (material realizat cu sprijinul Mastercard România) .

Lasă un răspuns