Profilul utilizatorului român de internet s-a modificat faţă de anul trecut, zona online din România fiind dominată de femei cu vârste între 20 şi 24 ani, din Capitală, potrivit unui studiu al trafic.ro.

Anul acesta, bătălia sexelor din mediul online este câştigată de femei (53%), care sunt cu 6% mai multe comparativ cu utilizatorii de sex masculin (47%). Astfel, se poate spune că structura pe sexe a utilizatorilor de internet reflectă structura generală a populaţiei (52,6% femei conform INSSE).

Din totalul respondenţilor, 50% sunt necasătoriţi, surclasându-i pe cei căsătoriţi sau pe cei care locuiesc cu partenerul (44%). Restul procentajului se împarte între cei cu statutul de văduv(ă) şi divorţat(ă).

Ca şi anul trecut, topul este dominat de utilizatorii cu vârste între 20 şi 24 ani (22%), procentaj urmat de cei cu vârste cuprinse între 25 şi 29 ani (16%), 30 şi 34 ani (14%) şi 40 şi 49 ani (14%). Majoritatea respondenţilor locuiesc în România (94%), urmaţi de cei din Republica Moldova (2%) şi din Germania (0,2%). Principalele oraşe în care internautul român îşi petrece cel mai mult timp sunt Bucureşti (25%), Iaşi (5%), Cluj (5%), Constanţa (4%).

În 2010, majoritară este ponderea celor cu studii superioare – absolvent de facultate (34%) şi studii post-universitare (15%). Pe de altă parte, 26% dintre respondenţi sunt manageri de diferite niveluri şi 24% studenţi.

În ceea ce priveşte venitul lunar, 19% dintre respondenţi nu au un venit, aproximativ 25% câştigă sub 1.000 de lei şi peste 50% au salarii ce depăşesc 1.000 lei. În contextul declinului economic, anul acesta doar 7,5 % dintre respondenţi au venituri lunare de peste 1.000 de euro comparativ cu anul trecut când 10% aveau astfel de câştiguri. În cazul venitului familiei, ponderea celor cu venituri de sub 1.000 lei este de 20%.

Ca planuri de viitor, o treime dintre respondenţi intenţionează să-şi cumpere maşină, în timp ce 44% deţin deja un autovehicul. De asemenea, un sfert plănuiesc achiziţionarea unui apartament, ţinând cont că 8% au deja o casă de vacanţă.

Utilizatorul român preferă în continuare desktopul/ PC-ul într-o proporţie de 76%, procentaj dublu comparativ cu utilizatorii de laptop (44%). Telefoanele mobile sunt utilizate de 13% şi smartphone-urile de 4% dintre respondenţi.

În ceea ce priveşte obiceiurile de consum ale internetului, utilizatorul român intră cel puţin o dată pe zi pe internet (90%), de cele mai multe ori de acasă (90%) ori de la serviciu (34%). Când navighează pe internet, atenţia reprezentanţilor de ambele sexe se îndreaptă în proporţie de 72% către ziare/ reviste online, 53% către comunităţi cum ar fi Hi5, LinkedIn sau Facebook, site-uri cu locuri de muncă (43%) şi site-uri auto (31%).

În offline, utilizatorul român este interesat de domenii ca medicina, sănătate, alimentaţie (46%), urmate de evenimente/ ştiri despre România (45%), familie şi viaţa de cuplu (37%), turism, călătorii (40%) şi teste, jocuri, cuvinte încrucişate (32%). "Putem, astfel, corela creşerea interesului faţă de reţelele sociale care promovează jocuri online prin afinitatea faţa de acest ultim domeniu", a afirmat Mirel Palada, directorul Companiei de Cercetare Sociologică şi Branding (CCSB).

În timpul liber, majoritatea respondenţilor preferă activităţile din cadrul locuinţei – 70% navighează pe internet, iar 60% se uită la televizor, în detrimentul petrecerii timpului cu familia lor (59%) şi a ieşirii cu prietenii (54%). Când aleg televizorul, preferă să se uite la ştiri (72%), filme (70%) şi emisiuni de divertisment (44%).

"Este vorba de un subgrup bine definit – tinerii, aflaţi în perioada de viaţă de dinainte de întemeierea familiei, perioada în care s-au desprins de familia părinţilor şi nu şi-au întemeiat încă familia proprie. Se afla practic într-un stadiu de viaţă în care-şi petrec timpul mai degrabă singuri", a adăugat Mirel Palada.

Faţă de anul trecut, topul preferinţelor din consumul offline s-a modificat – cafeaua măcinată nu se mai află în topul preferinţelor, fiind înlocuită de laptele dulce (43%) şi de iaurtul simplu (40%). În continuare, un procent important din respondenţi consumă tablete de ciocolată (39%), băuturi răcoritoare acidulate (39%) şi neacidulate – suc, nectar, juice – (37 %). În rândul consumului de băuturi alcoolice, berea şi vinul sunt preferate în proporţie de 46%, respectiv 38%.

În ceea ce priveşte achiziţiile offline, utilizatorul de internet preferă produsele la reducere, informându-se înainte de cumpărarea lor şi fiind puţin influenţat de reclamele TV. Ca factor decisiv în achiziţie s-a identificat marca produsului, urmată de ţara de origine, preţ, dar şi oferta din magazin.

Cercetarea destinată identificarii profilului utilizatorilor români de internet realizată de trafic.ro conţine atât indicatori demografici (vârstă, sex, localizare geografica, venit, studii), cât sş date privind interese, stil de viaţă şi comportament de consum al utilizatorilor. De asemenea, rezultatele sunt calibrate cu date din offline furnizate de către Compania de Cercetare Sociologică şi Branding (CCSB).

trafic.ro este primul serviciu de monitorizare şi analiză în timp real a audienţei web din România ce permite compararea performanţei a peste 40.000 de site-uri din online-ul românesc.

Studiul a fost realizat în perioada 25 mai – 20 iunie, pe 2.058 de site-uri din România, pe un eşantion reprezentativ de 42.000 de respondenţi.

""

Lasă un răspuns