Încarc Evenimente

« Toate Evenimente

  • Acest eveniment a trecut.

Astăzi se împlinesc 50 de ani de la prima misiune de zbor pe Aerodromul Tuzla

iulie 27 @ 5:58

 

    Acum fix 50 de ani, într-o zi de joi, piloţii AVIASAN marcau în calendar o dată memorabilă pentru aviaţia sanitară din România: 27 martie 1967.

    Este data primei misiuni de zbor realizată pe Aerodromul Tuzla şi începutul unei activităţi uluitoare a piloţilor legendari care au zburat, doar în primul an, 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole.

https://www.youtube.com/watch?v=y7Ybz0qQx20

   Reprezentanţii Regional Air Services – compania care a preluat în 1999 aeroportul în ruină şi l-a dus pe locul 2 după Otopeni în clasamentul mişcărilor de aeronave în 2016 – aduc un tribut AVIASAN prin organizarea unei întâlniri cu iubitorii şi veteranii aviaţiei, dar şi cu reprezentanţii presei.
   Cu acest prilej, presa locală şi naţională este aştepta la aeroport, la conferinţaprogramată pentru sâmbătă, 1 aprilie 2017, cu începere de la orele 11.00. 
   După prânz, invitaţii se vor delecta cu o expoziţie de fotografii şi filme vechi, cu zborul demonstrativ al Iacărilor acrobaţi, urmat de un cocktail în HANGAR 67 Café – ce marchează debutul parteneriatului cu Cămara cu Merinde.
   După incursiunea în istoria aeroportului şi interviuri, ziariştii din ţară au ocazia să descopere Constanţa şi împrejurimile alături de Diana Slav – ghidul „Constanta Free Walking Tour / Constanţa la pas”.

TUZLA ÎN 1967

   AVIASAN a fost înfiinţat în 1958, la Constanţa. Din 1967, Tuzla a devenit pentru acesta locul în care a desfăşurat o activitate uluitoare şi în care şi-a câştigat statutul de vârf de lance al aviaţiei sanitare româneşti.
   În primul an doar, piloţii de la Tuzla au zburat 1.600 de ore în misiuni de transport medical (bolnavi, material biologic, medici specialişti) şi în intervenţii agricole. 

   Din februarie 1982 până în 1997, din AVIASAN a rămas activă doar Aviaţia Utilitară, care a pierdut încet teren odată cu declinul activitaţii agricole din perioada post-decembristă.
 
   La Regional Air Services – Aeroport Internaţional Tuzla sunt şi astăzi angajaţi din anii AVIASAN, oameni care au fost aici din prima zi, de la inaugurare şi care sunt o mărturie a istoriei şi evoluţiei acestui loc. Emoţia lor este molipsitoare, dovadă fiind răspunsul Dlui Sava Badea, 70 de ani, rugat de un jurnalist să relateze ceva „Despre istoria Aeroportului Tuzla? Păi… eu sunt parte din istoria aeroportului Tuzla!” El este doar unul dintre cei care işi amintesc oameni, întâmplări, situaţii şi care pot fi intervievaţi în cadrul evenimentului aniversar programat pentru sfârşitul lunii martie la aeroport.

TUZLA ÎN PREZENT

   În iunie 1999, aerodromul aflat în ruină este cumpărat de REGIONAL AIR SERVICES care devine primul (şi multă vreme singurul) aeroport privat din România.

   „Sunt inginer de aeronave şi, deşîn 1999 aveam o afacere prosperă în alt domeniu, nu mă simţeam împlinit profesional. Visam să zbor şi să ajut oamenii să zboare.  Când am investit aici, toată lumea a pariat că vreau să construiesc hale pentru comerţ  en-gros – erau la modă atunci – iar aviaţia generală era în ruină nu doar la Tuzla, ci cam peste totîţarăÎn mod cert nu era o afacere. Şi nici pentru mine nu a fost o afacere, a fost o iniţiativă ivită din pasiune şi, la început, dintr-un pic de nebunie. Am venit la Tuzla şîn prima zi am filmat fiecare colţişor din această proprietate. Şi acum când revăd acest film mă mir: ţin foarte clar minte că, plimbându-mă prin clădirile delabrate şi hangarul ruginit, eu vedeam cu totul altceva, vedeam cu sufletul, nu cu ochii, că aici, într-o zi, ar putea fi ceva frumos. Tuzla a fost la început doar un vis şi a devenit o afacere pe parcurs, mult mai târziu, pentru că aveam o responsabilitate faţă de angajaţşi pentru că îmi doream foarte mult să văd aeronavele zburând, nu să le admir la sol. Regional Air Services este o afacere nascută dintr-o pasiune, nu invers – şi am căutat să-mi apropii şi să lucrez cu oameni care gândesc la fel ca mine” – povesteşte Adrian Vasilache, directorul general Regional Air Services.
 
   Din 1999, Tuzla este „acasă” pentru Regional Air Services (RAS). Compania nu are şi nu a avut niciun punct de lucru în afara României şi a operat continuu pe Aeroportul Tuzla, pe care l-a extins şi modernizat fără ajutoare de stat, fără fonduri europene sau alte forme de sprijin guvernamental – investind continuu profitul, accesând credite bancare şi urmărind asiduu alinierea la standardele internaţionale.
Regional Air Services este acum liderul de piaţă în aviaţia generală din România, operatorul privat cu cea mai extinsă gamă de servicii şi, în multe cazuri, chiar singurul furnizor autorizat – având in portofoliu:
  • Misiuni de transport de pasageri şi mărfuri la destinaţii interne şi externe,inclusiv la şi de la platformele marine
  • Şcoală de zbor (avion / elicopter)
  • Şcoală de supravietuire pe mare
  • Transport aerian medicalizat (avioane / elicoptere)
  • Paraşutism (şcoală / agrement)
  • Zbor de agrement / airtaxi
  • Publicitate aeriană
  • Supraveghere aero de obiective terestre
  • Fotografiere şi filmare aeriană
  • Zboruri utilitare în agricultură
Aeroportul Tuzla este:
  • Deschis traficului internaţional de pasageri şi mărfuri din 2013 prin Ordinul nr 1.133 
  • Primul centru de instruire offshoreacreditat OPITO – prin Şcoala de Supravieţuire pe Mare
  • Singurul centru de instruire pentru însoţitori de zbor (training practic, simulatoare)
  • Gazda primului serviciu integrat (aero-naval) profesionist de căutare-salvaredin România
  • Organizatorul celui mai faimos show aerian privatAEROMANIA, (11 ANI în 2017)
  • Gazda uneia dintre primele şcoli private de zbor din România şi a primei şcoli de paraşutism
  • Prima şi singura companie aeriană care a organizat o cursă cu avionul (Bucureşti – litoral) în reţeaua Uber.
   Aeroportul are un management strict al riscului, sistemul integrat pentru situaţii de urgenţă garantând securitatea activităţilor. În plus, respectă standardele internaţionale ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, OHSAS 18001:200 şi deţine cerificate de Bureau Veritas încă din 2009înaintea marilor aeroporturi din România.
 
   În 2016, Tuzla ocupă locul 2 naţional după Otopeni în privinţa numărului de mişcări de aeronave, cu 22.000 de aterizări şi decolări.
 
   „Ţinta este să depăşim predecesorii. În fond, Tuzla este un aeroport cu pistă de iarbăclasat pe locul 2 după Otopeni în privinţa numărului de aterizări şi decolări în 2016 şi premiat ca ânia>. Cred că suntem pe drumul cel bun. Tuzla este într-o continuă evoluţie pentru că tratează orice activitate cu maximum de seriozitate, dedicaţie şi profesionalism”– spune Mugurel Toma, Director Aeroport. 

Detalii

Dată:
27 iulie 2024
Oră:
5:58

Lasă un răspuns