Telegondola va circula pe un traseu de 10 kilometri având un număr de È™ase staÈ›ii. BucureÈ™tenii È™i turiÈ™tii care vin în Capitală vor avea posibilitatea să admire o priveliÈ™te panoramică asupra unei salbe de È™ase lacuri È™i a zeci de obiective turistice, punctul maxim fiind poziÈ›ionat la o înălÈ›ime de 85 de metri deasupra solului.

Conform planurilor proiectanÈ›ilor, telegondola va pleca de la staÈ›ia PiaÈ›a Presei Libere, va trece pe deasupra Bulevardului Aviatorilor în zona Lacului Herăstrău, apoi pe Barbu Văcărescu lângă pod È™i va urma apoi traseul peninsulei Heliade între Vii, malul Lacului Plumbuita (în nordul parcului Plumbuita), capătul liniei fiind amplasat lângă hypermarket-ul Cora din cartierul Pantelimon.

În acest fel, călătorii vor traversa la înălÈ›ime aproape toată oglinda de apă a Capitalei. “Un obiectiv important îl reprezintă protecÈ›ia mediului È™i reducerea nivelului de poluare în oraÈ™ în condiÈ›iile în care în BucureÈ™ti se înregistrează un nivel de poluare de patru ori mai mare decât media europeană. Spre deosebire de sistemele clasice de transport, instalaÈ›iile de transport pe cablu reprezintă mijloace ecologice È™i nepoluante”, a declarat pentru B365.ro Liliana Solon, directorul firmei de proiectare a telegondolei, Kasol Group.

Traseu de jumătate de oră

După cum susÈ›in specialiÈ™tii, traseul complet va putea fi străbătut prin aer, de la un capăt la altul, în cel mult jumătate de oră. Potrivit ultimul plan stabilit de proiectanÈ›i, telegondola va avea o capacitate de transport de 1.500 de persoane pe oră, adică echivalentul a 15 autobuze RATB, viteza medie de transport propusă fiind de circa 5 metri pe secundă.

Din telegondolă, bucureÈ™tenii vor putea admira o salbă de È™ase lacuri, după cum a fost denumită de autorități, pe listă fiind incluse DobroeÈ™ti, Fundeni, Râul Colentina, Plumbuita, Tei, Floreasca È™i Herăstrău. La acestea se adaugă zeci de obiective cultural-artistice, turistice È™i religioase printre care Mănăstirea Cernica, Pasărea Lebăda Pantelimon – demolată È™i reconstruită de comuniÈ™ti, Mănăstirea Plumbuita care face parte din prima centură medievală de apărare a oraÈ™ului, Capela Ghika, parcul Plumbuita È™i multe altele.

“Punctul maxim de înălÈ›ime va fi la 85 de metri, dar în medie, se va circula la 30-50 de metri. Cabinele ar putea fi amplasate la o distanță de 100 de metri una de cealaltă È™i vor circula cu o frecvență de un minut în staÈ›ii”, a detaliat pentru B365.ro proiectantul Solon.

Abonament la telegondolă pentru naveta la serviciu

Telegondola va circula deasupra BucureÈ™tiului tot anul, cu excepÈ›ia zilelor în care vântul va sufla cu o intensitate mai mare de 60 de km/h, cazuri destul de rare pentru frontul atmosferit general al Capitalei, după cum susÈ›in specialiÈ™tii. Programul zilnic nu a fost deocamdată stabilit, însă proiectanÈ›ii spun că ar putea funcÈ›iona È™i de la ora 6 dimineaÈ›a până la 9 seara dacă există cerere.

“Deoarece una dintre componentele proiectului de telegondolă este de a gestiona un transport eficient, am gândit È™i un sistem de abonamente care să poată fi folosit de cei care vor dori să facă naveta la serviciu. Aceasta, pe lângă partea de agrement È™i turism dezvoltată prin punctele turistice”, a explicat proiectantul Solon.

În prezent, proiectul telegondolei se află în stadiul de avizare la diverse instituÈ›ii de stat pentru emiterea Planului Urbanistic Zonal (PUZ) ce trebuie, ulterior, aprobat de Consiliul General al Municipiului BucureÈ™ti. “În perspectiva valorificării oportunităților turistice È™i de agrement ale municipiului BucureÈ™ti È™i asigurării unui mijloc de transport ecologic È™i agreabil, Primăriile Sectoarelor 1 È™i 2 au semnat deja un acord în vederea amplasării unor linii de transport pe cablu, cu o lungime de 10.000 de metri”, a specificat Solon care a adăugat că, lucrarea de construcÈ›ie a traseului telegondolei ar putea fi realizată în numai È™ase luni.

“Dacă lucrurile merg normal È™i obÈ›inem toate avizele necesare, telegondola ar putea fi funcÈ›ională în vara anului 2012. Acesta este un termen estimativ rezonabil”, a conchis proiectantul Kasol Group.

FinanÈ›area proiectului telegondolei de BucureÈ™ti va fi asigurată din fonduri europene ănsă autoritățile spun că nu pot avansa deocamdată un cost total în condiÈ›iile în care nu s-a ajuns la stadiul elaborării studiului de fezabilitate.


About Post Author

Lasă un răspuns