Vânzările de muzică au scăzut şi în 2011, la 16,2 miliarde de dolari, de la 16,7 miliarde de dolari în 2010 . Cu toate că vânzările de muzică in format digital au crescut cu 8% , previziunile marilor case de discuri sunt optimiste .

 

Vânzările de muzică în format digital au crescut cu 8%, ajungând la 5,2 miliarde de dolari, dar această creştere nu a fost suficientă pentru a anula declinul vânzărilor totale.


Cifrele, date p ublicităţii luni, la Londra, de Federaţia Internaţională a Industriei Fonografice (International Federation of the Phonographic Industry – IFPI), au confirmat continuarea tendinţei de scădere a vânzărilor de la sfârşitul anilor ’90.

 

Sunt însă şi veşti bune, una fiind că scăderea de anul trecut a fost de circa 3%, mai mi că decât cea de 8% din 2010, semn că industria a ajuns să ia măsuri împotriva pirateriei.


Şefii marilor case de discuri sunt uşor optimişti că încasările vor fi din nou  în creştere în 2013, perspectivă care nu este însă împărtăşită de toată lumea.


Frances Moore, directorul executiv al IFPI, a spus că serviciile care furnizează legal muzică în format digital s-au răspândit foarte mult anul trecut, fiind prezente în 58 de ţări, faţă de 23 de state în 2010.


Ea a mai precizat că numărul celor înregistraţi pe site-uri ca Spotify şi Deezer a crescut, de la 8,2 milioane, în 2010, la 13,4 milioane.

Însă IFPI a mai estimat că 28% dintre utilizatorii de internet accesează lunar site-uri de muzică neautorizate.

 

O prioritate pentru 2012 pentru IFPI va fi să încurajeze motoarele de căutare, ca Google, să contribuie mai mult la popularizarea site-urilor legale de muzică şi să prevină finanţarea site-urilor ilegale prin publicitate.


IFPI estimează că în 2011 au fost făcute 3,6 miliarde de descărcări de muzică plătită , atât albume, cât şi single-uri, cu 17% mai mult decât în anul precedent. Cel mai popular single descărcat anul trecut a fost "Just the Way You Are" al lui Bruno Mars, cu 12,5 milioane de descărcări.

 

Valoarea vânzărilor de muzică în format digital a reprezentat 32% din cea a vânzărilor totale de muzică, în 2011, când vânzările de ziare în format digital au reprezentat 5% din cele totale, în cazul cărţilor proporţia a fost de 4%, iar în cazul filmelor – 1%.

 

Sursa : Mediafax

Lasă un răspuns