Industria de streaming are un nou challenger, care încearcă ceva nou şi riscant: Conţinut original de cel mult 10 minute, care poate fi văzut doar de pe smartphone.
Creaţia lui Jeffrey Katzenberg, unul din “greii” industriei americane de film, şi a lui Meg Whitman, executiv din zona de tehnologie care face parte din consiliile de administraţie de la Procter & Gamble şi Dropbox, le propune oamenilor ceva nou, care nu s-a mai făcut până acum.
1 miliard de dolari au fost investiţi deocamdată doar în producţia de conţinut şi atragerea vedelor (Idris Elba, Jennifer Lopez şi alţii) pentru noua platformă care va fi disponibilă pentru 5 dolari pe lună (cu reclame) sau 8 dolari (fără reclame).
Episoadele de pe Quibi nu au mai mult de 10 minute, dar promit să ofere calitatea pe care utilizatorii o aşteaptă de la un conţinut de calitate, cu actori adevăraţi.
O altă caracteristică proprie platformei vine din faptul că filmarea a fost realizată în aşa fel încât să poată fi urmărită atât în mod landscape, ca orice film, cât şi în mod portret, cu telefonul ţinut pe verticală.
Pentru asta, Quibi transmite în paralel două stream-uri (unul orizontal, unul vertical). Asta înseamnă că se vor transfera mai multe date decât serviciile de streaming convenţionale.
Quibi mai promite conţinut care va integra într-un mod creativ unele din funcţiile smartphone-urilor – senzori, GPS etc. Rezoluţia video maximă la momentul lansării este 1080p.
Pentru început, Quibi este disponibil în Statele Unite.