""

Un studiu realizat la Universitatea Harvard a stabilit cum se poate calcula aportul în greutate pe care îl ia sau îl pierde fiecare individ atunci când consumă diferite alimente.

Un studiu realizat la Universitatea Harvard a găsit o metodă de a calcula aportul în greutate pe care îl ia sau îl pierde fiecare individ atunci când consumă diferite alimente. Studiu vine să certifice că număratul caloriilor este cu adevărat esenÅ£ial ÅŸi explică cum diferitele alimente au efecte distincte asupra indivizilor, notează Washington Post.

Studiul a colectat informaÅ£ii timp de 20 de ani de la 120.000 de bărbaÅ£i ÅŸi femei de pe teritoriul SUA, cu vârste cuprinse între 30 ÅŸi 50 de ani. Persoanele au fost selectate atent, astfel încât să aibă obiceiuri alimentare , ore de somn ÅŸi stil de viaţă cât mai diverse pentru a acoperi o arie cât mai largă. Voluntarii înscriÅŸi în acest studiu au Å£inut un jurnal unde îÅŸi notau tot ce mâncau, cât de multă miÅŸcare făceau ÅŸi alte obiceiuri. Cercetătorii i-au urmărit la intervale de câte patru ani pentru a observa ce schimbări au avut loc în stilul lor de viaţă ÅŸi ce efecte au avut aceste modificări.




""

""

În cazul celor care consumau regulat cartofi prăjiÅ£i, odată la patru ani, se observa că aceÅŸti subiecÅ£i creÅŸteau în greutate cu 1.5 kilograme. Nici cei care preferă să consume cartofii fierÅ£i sau copÅ£i nu scăpau de această creÅŸtere în greutate, însă nu depăşeau mai mult de 2-300 de grame.

Doctorul Dariush Mozaffarian, profesor la Harvard, vine să contrazică cliÅŸeul că "moderaÅ£ia în obiceiurile alimentare este suficientă pentru ca oricine să slăbească". " Niciun aliment nu are un efect asemănător cu al altuia ÅŸi deci, mâncatul cu moderaÅ£ie nu este suficient", a explicat Mozaffarian. Teoria elaborată de acest studiu explică de ce unii oameni iau în greutate puÅ£in câte puÅ£in, de-a lungul anilor, fără să sesizeze.

Dintre toate alimentele, cartofula ieÅŸit în evidenţă, fiind leguma care, prezentă cu regularitate în dietă, duce cu siguranţă la îngrăşarea cu aproximativ 2 kilograme în fiecare an. Opinia generală spune că prăjiÅ£i sau sub formă de chipsuri, cartofii dăunează cel mai mult siluetei, însă studiul vine să confirme că ÅŸi fierÅ£i sau copÅ£i, "cartofii îngraşă".

Pe de altă parte, s-a certificat faptul că o porÅ£ie de fructe ÅŸi legume la fiecare masă a prevenit îngrăşarea indivizilor cu câte 1 kilogram la fiecare an. Iaurtului i s-a întărit renumele de "ajutor în dietă", cercetătorii explicând că fie se realizează niÅŸte schimburi de microbi în tractul digestiv, fie oamenii care mănâncă mai mult iaurt au tendinÅ£a de a alege zi de zi opÅ£iunile mai sănătoase.

Din nou venit să infirme opinia generală, studiu arată că nucile consumate în cantităţi mici, dar cu regularitate au acelaÅŸi efect precum restul fructelor ÅŸi legumelor. "Este o reuÅŸită faptul că am putut supraveghea mai multe obiceiuri alimentare deodată. Acest lucru nu a mai fost realizat în cadrul altor studii", a adăugat profesorul de la Harvard. "Cred că studiul este unul cu adevărat reuÅŸit. Este bazat pe un număr mare de oameni care au fost urmăriÅ£i multă vreme ÅŸi se poate dovedi, în sfârÅŸit, care alimente contribuie mai mult la creÅŸterea în greutate ÅŸi care au efect invers", a declarat Kelly D. Brownell, director la centrul Rudd de obiceiuri alimentare ÅŸi obezitate din cadrul Universităţii Yale.

 

sursa: gandul


Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns