Serviciul american de streaming a lansat un canal TV, pentru consumatorii care preferă să vizioneze conţinut programat, în loc să selecteze singuri titlurile.
În mod ironic, serviciile video on demand, cele care erodează piaţa cablului TV, ar putea merge chiar bine pe modelul tradiţional de televiziune – exact ceea ce vrea Netflix să testeze acum.
Din cauza dezamăgirii provocate de vizionarea unui film de slabă calitate, selectat cu aşteptări şi speranţă de utilizator, acesta ajunge să se confrunte cu un sentiment de anxietate când se află, din nou, în faţa listelor de conţinut şi încearcă să aleagă ceva.
Utilizatorul este pus în faţa luării unei decizi, cu amintirea proaspătă a timpului pierdut în faţa unui film care nu i-a plăcut şi, uneori, sfârşeşte prin a naviga câteva minute în aplicaţie fără a alege vreun titlu.
În această situaţie, utilizatorul ar prefera ca în loc să se confrunte cu decizia alegerii unui film, să se uite pur şi simplu la unul difuzat în mod programat de un canal TV. Probabil de aceea Netflix a început să difuzeze în Franţa un canal pe care-l numeşte Netflix Direct.
Netflix Direct este disponibil online, în browser, abonaţilor din unele regiuni ale hexagonului, cu planuri de extindere în mai multe zone din Franţa începând cu luna decembrie. Canalul difuzează conţinut disponibil în cadrul serviciului de streaming, programat la fel ca în cazul unui post TV tradiţional.
Compania americană a ales Franţa ca prima ţară în care să facă acest test tocmai pentru că mulţi consumatori de aici preferă să vadă conţinut programat în loc să-l aleagă singuri.
Nu este prima oară când Netflix caută o cale de a-şi livra conţinutul altfel decât prin decizia utilizatorului. În urmă cu trei luni, Netflix a lansat un buton Shuffle pentru televizoare, care redă aleatoriu un titlu, tot în ideea de a scăpa utilizatorul de povara deciziei.