Suprasolicitarea la locul de muncă a devenit o obligaţie pentru toţi angajaţii în perioada de criză. Ca să nu-ţi periclitezi sănătatea, mai bine doar creezi senzaţia că eşti mereu ocupat, fără să fii cu adevărat atât de stresat.

Există câteva metode utile pentru oricine vrea să pară extenuat de numărul mare de sarcini pe care le are de terminat, potrivit site-ului wikihow.com.

1. Creează dezordine pe birou. În niciun caz biroul tău nu trebuie să fie ordonat, împrăştie mai multe dosare, lasă deschise rapoarte, lipeşte bileţele, post-it-uri peste tot. Biroul tău trebuie să pară desprins dintr-un teatru de război.

2. Pune multe întrebări. Este o metodă sigură de a crea senzaţia că lucrezi din greu. Atenţie, însă, să nu pui întrebări banale care îţi pot atrage imaginea de incompetent. Trebuie să te gândeşti la întrebări complexe despre sarcinile pe care le ai de făcut, astfel încât colegi şi şefii să-şi imagineze că eşti în mijlocul unui taifun de treburi.

3. Lasă deschise mai multe pagini pe desktop. Dacă se vede pe ecranul calculatorului tău un tabel Excel, acoperit parţial de un raport în Word etc., toţi cei care trec pe lângă tine îţi vor deplânge situaţia de angajat extenuat.

4. Măzgăleşte cu furie. Indiferent ce ai de scris, liste de cumpărături sau memorii, ideea este să faci mişcări agitate, ca şi cum nu-ţi mai vezi capul de treburi şi de nervi. Şi asigură-te că pe marginea biroului, întotdeauna la vedere, există o hârtie pe care scrie mare "To do list".

5. Fii mereu în alertă! Mişcarea, agitaţia, atenţia sunt secretele unei vieţi ocupate atunci când nu ai nimic de făcut. Trebuie să stai cu urechile ciulite şi să intri în modul de lucru agitat doar atunci când simţi că se apropie şeful.

6. Vizitează-ţi colegii din alte departamente. Prezenţa ta în alte departamente este văzută bine de obicei de către şefi, aceştia încurajând colaborarea şi interacţiunea inter-departamentală. Chiar dacă îţi prelungeşti şederea cu discuţii personale, nimeni nu va bănui nimic.

7. Ţine mereu un dosar în mână. Dacă îţi plac drumurile lungi prin alte birouri, trebuie să porţi mereu un dosar sau o agendă în mână, semn că eşti preocupat de anumite sarcini foarte urgente. Trebuie să fii pregătit pentru întâlnirile întâmplătoare cu şeful direct şi să-i poţi arăta motivul plimbării tale.

8. Bea multă apă. Este o strategie perfectă de a pierde timpul – apa este foarte sănătoasă şi e bine să bei cel puţin 2 litri pe zi, nimeni nu-ţi va reproşa că te duci des la dozatorul de apă, iar mersul des la toaletă îţi permite să treacă timpul mai uşor.

Sursa: Realitatea

About Post Author

Lasă un răspuns