Martin Gore și Daniel Miller în interviu la Moogfest 2019 ,  Carolina Theatre, din 26 aprilie 2019.

Fondatorul Mute Records, Daniel Miller l-a întâlnit pe Martin Gore (Depeche Mode) în octombrie 1980, la Bridge House Pub din Canning Town, Londra, în timpul unui show sustinut de tânără trupa, pe Fad Gadget. Timp de 40 de ani, Daniel și Depeche Mode au lucrat îndeaproape.

Cei doi prieteni vechi s-au întâlnit din nou pentru a vorbi despre cariera muzicală a lui Martin la Moogfest 2019 , Teatrul Carolina din Durham, Carolina de Nord.

După cum a reamintit Martin în timpul conversației din 26 aprilie, s-a îndrăgostit de muzică la vârsta de 10 ani  ascultatand înregistrările rock and roll ale mamei sale. Apoi, după ce i-a auzit pe Kraftwerk, Martin și-a extins interesele pentru muzica electronică, achiziționând copii ale Autobahn și Trans-Europe Express.

Martin a inceput sa cante la chitara intr-o formatie numita Norman and Worms, in varsta de 13 ani, apoi a compus alaturi de viitorii sa colegi in Depeche Mode, Andrew Fletcher si Vince Clarke (Yazoo, Erasure).

Un alt prieten, Rob Marlow, i-a împrumutat lui  Martin un Korg 700S, iar Martin a cumpărat mai târziu  Yamaha CS5, primul său sintetizator.

“Apoi, după aceea, a existat o scena electronică în creștere în Anglia. Și au existat trupe precum The Human League care au început chiar timpuriu. Si imi amintesc cand au concertat la Londra si am fost uimit de spectacolul lor. Foloseau filme în spatele lor. Și era totul așa de nou. Deci, mi-a plăcut cu adevărat ceea ce făceau Human League de atunci. Dar erau și alte trupe. Au urcat pe  scenă chiar înainte de noi, OMD. Asadar, cred ca de asta m-a interesat  muzica electronica “, a spus Martin.

Martin a fost auto-didact pe tastatură, fără a primi niciodată lecții formale. El a învățat despre muzica anilor 1970 și 1980, gandind cum ar putea să facă hit-uri și să-și imagineze structura dintr-o revistă numită Disco 45.

Depeche Mode a lansat primul său single, “Photographic”, din albumul Some Bizarre Album în 1981, înainte de a lansa Speak and Spell, un record de debut în mare parte scris de Vince Clarke, care a părăsit imediat Depeche Mode.

Relația timpurie a trupei cu Daniel Miller le-a inlesnit mai rapid evolutia, folosind secvențiatori și samplere pe care nu le-ar fi putut accesa altfel.

“Da, am avut un Emulator 1, apoi Daniel a mers și a primit un Synclavier, care a ajutat un pic. Dar da, am încercat literalmente orice și tot ce era în jur. Și așa, o mare parte din percuția noastră a venit atunci din bucătărie. Și apoi, pentru o percuție mai grea, am ieșit și am înregistrat în Shoreditch, așa că au fost multe locuri de construcție cu aceste plăci de metal și garduri.

Deci, mergeam și luăm șaibe și înregistrăm toate chestiile astea. Și a fost un exemplar celebru cand am zdrobit un gard de fier ondulat cu o șurubelniță, apoi un șef de șantier a venit la noi spunând: “Oi”, care a ajuns pe inregistrari, a reamintit Martin.

Daniel și Martin au discutat despre dragostea reciprocă a uneltelor electronice, care a fost o plăcere pură pentru public, care s-a delectat cu fiecare cuvânt. Daniel l-a provocat pe Martin despre dragostea lui fata de Eurorack, care crește cu fiecare modul pe care îl adaugă.

“Îmi place Malekko Varigate 8 și blocul de tensiune. Ambele sunt atât de utile. Și vreau să spun că îmi plac foarte mult chestiile de inginerie pentru zgomot doar pentru că e foarte unic și poți obține niște lucruri cu adevărat agresive care suna din ea, dar atunci ocazional poți obține senzații de frumusețe în mijlocul acestui tip de zgomot digital agresiv .“

Anterior, el a observat: “Mi-am dat seama că am ajuns la punctul de basculare cu mult timp în urmă, da, pentru că am spus că cu cât am mai multe echipamente în jurul meu, cu atât devin mai creativ si mă inspiră să facă lucruri. Dar cred că acum am atât de multe lucruri pe care le introduc în studio și mă gândesc: “De unde să încep?”

Martin a arătat că deseori lucrează la un singur lucru la un moment dat, în loc de mai multe cântece, și că deseori începe cu chitara sau pianul.

“Cred că este o idee bună să mă întorc la elementele de bază reale și să stau jos cu o chitară sau cu o tastatură sau cu un pian sau doar cu un sunet de la tastatură și să lucrez la melodie și la versuri, deoarece cred că este baza a cântecului. Oriunde te duci de acolo ar putea fi totul. Deci, cred că este probabil o idee bună și să nu se piardă în tehnologie “, a spus Martin.

Demonstrațiile sale duc la colaborări între colegii săi, si se adaugă la o melodie. Procesul este similar atunci când Dave Gahan, frontman  Depeche Mode, scrie cântece, inca din anul 2005, a spus Martin.

Martin a reamintit procesul prin care a înregistrat “Enjoy the Silence” în 1989.

“Deci, inițial demo-ul pentru asta a fost doar eu cântând de-a lungul la un tampon de bază. Și era într-adevăr Alan [Wilder] și Flood, care ne-a sugerat să-l grăbim și să-i batem. Și eram împotriva lor. Îmi amintesc, pentru că am crezut că s-a opus complet esteticii cuvintelor și semnificației din spatele cântecului. Deci, m-am întors puțin “în camerele lui din Demark lângă atelierul de înregistrare, Puk, a spus Martin.

“Deci, când m-am întors, da, am avut un model de tambur de bază și linia de bază și asta a fost tot. Și încă nu am fost convins. Dar Flood mi-a spus: “Ai putea să încerci doar să cânți o chitară?”

Deci, am cantat și apoi am venit cu o linie de chitară pentru asta. Urmat apoi de genul de cor. Și apoi a început să-mi dea un pic mai mult sens “, a spus Martin.

Martin a recunoscut , cântecul are sens acum pentru el “și aș vrea să in acest moment să-mi cer scuze lui Alan și Flood”.

În timp ce scrie și înregistrează fiecare melodie, Martin se bucură de chitară în timpul spectacolelor de concert ale lui Depeche Mode, a confirmat el.

“Fiecare melodie poate începe diferit. Dar un lucru pe care îl voi spune, si care cred că va fi ușor sacrilegios aici, pentru momentul când vom canta live – îmi place să cant mai mult la chitara decât la tastatura. Simt  o legătură ,ult mai apropiata cu publicul, știi? Eu pot fi chiar în față și ma pot uita direct în ochii oamenilor. Iar când cant din spatele tastaturii, mă simt complet deconectat. Și mi se pare important pentru mine pentru interpretarea live “, a spus Martin.

Indiferent dacă interpreteaza în fața a 500 de persoane sau 70.000, Martin obține un impuls fizic de la performanțele live.

“Exista acest sentiment uimitor de impreuna. Și am spus de fapt managerului nostru, Jonathon, o dată în ultimul turneu când am ieșit de pe scenă: “M-au prins”, pentru că înainte mă simțeam rău, iar dupa m-am simțit într-adevăr foarte bine

Am ieșit și am spus: “Nici măcar n-am observat.”

În clipa în care m-am ridicat acolo, nici nu am simțit măcar că ma îmbolnăvisem “, a spus Martin.

La finalul conversației, CEO-ul Moog Music, Mike Adams, i-a prezentat lui Martin  un nou Moog Matriarch și l-a onorat cu premiul Moog Innovation  2019.

Cu toate acestea, emoția conversației a provenit din interacțiunea dintre Martin și Daniel, doi vechi prieteni și colaboratori care împărtășesc încă multe interese comune și o curiozitate continuă cu privire la crearea muzicii. Daniel a spus că a învățat lucruri despre Martin pe care nu le cunoștea anterior, iar Martin i-a mulțumit lui Daniel pentru sprijinul său lung alaturi de Depeche Mode.

“Nu pot fi aici reprezentand o trupă fără Daniel Miller”, a spus Martin. Am  ales Mute pentru că suntem fani  Mute și pentru că Mute era o etichetă electronică și pentru că am simțit încrederea în Daniel cu toate acele ani în urmă. – Si credeti-ma,  A Broken Frame nu ar fi fost inregistrat in oricare alt studiou. “

Lasă un răspuns