Instagram, divizie a Facebook, solicită începând de miercuri datele de naştere ale utilizatorilor noi, pentru a oferi noi măsuri de siguranţă tinerilor, în timp ce îşi extinde audienţa pentru alcool şi alte produse pentru care există limită de vârstă, transmite Reuters.

Până acum, Instagram solicita celor 1 miliard de utilizatori să spună doar dacă au cel puţin 13 ani, cu unele excepţii limitate.

Instagram a arătat că advertiserii nu sunt motivul principal al noii cerinţe. Jocurile de noroc şi controlul naşterilor se numără printre alte tipuri de reclame restricţionate la audienţe mature de către politicile Instagram şi legi.

Schimbarea politicii ar putea ajuta la prevenirea adoptării unor reglementări costisitoare privind siguranţa şi confidenţialitatea datelor, în condiţiile în care parlamentarii şi organizaţiile pentru siguranţa familiilor din Statele Unite, Marea Britanie şi alte ţări critică aplicaţia pentru că expune copiii la conţinut nepotrivit.

Cerinţa referitoare la vârstă este cea mai recentă măsură luată de Instagram pentru a se îndepărta de principii vechi, cum ar fi anonimatul, care au diferenţiat-o de aplicaţia Facebook.

În plus, Instagram va introduce în următoarele săptămâni opţiuni prin care utilizatorii pot bloca mesajele din partea persoanelor pe care nu le urmăresc, în timp ce conturile de business şi utilizatorii populari, cunoscuţi drept ”creatori”, vor putea să restricţioneze cu mai multă uşurinţă vizionarea postărilor lor de către minori, a spus Shah.

Atenţia autorităţilor asupra Instagram a crescut odată ce popularitatea aplicaţiei a devenit mai mare în rândul adolescenţilor şi a adulţilor tineri, comparativ cu Facebook, devenind un contributor important la veniturile Facebook.

Please follow and like us:

Lasă un răspuns