Compania bucureşteanului Emi Gal se pregăteşte să ia Google prin surprindere.

"Emi

La doar 25 de ani, Emi Gal are planuri mari: vrea să revoluÅ£ioneze piaÅ£a online de publicitate. După ce a convins investitori renumiÅ£i pe plan mondial să-i susÅ£ină ideea cu aproape un milion de dolari ÅŸi ÅŸi-a deschis un birou în Londra, a lansat, la sfârÅŸitul lunii mai, o platformă inovatoare de publicitate pe internet, BrainAds.

"BrainAds e prima platformă de retargeting video personalizat din lume. Ce înseamnă asta este că lucrăm cu advertiseri ÅŸi retaileri online ÅŸi setăm un browser cookie (un mesaj trimis de un website către un browser –n.r.) cu informaÅ£ii despre produsele de care eÅŸti interesat pe site-ul respectiv. Apoi te căutăm online ÅŸi de fiecare dată când vrei să urmăreÅŸti un material video online (să zicem, pe YouTube) îÅ£i arătăm o reclamă video pentru acel produs, încurajându-te să-l cumperi. Suntem aÅŸa, un fel de Big Brother care creÅŸte vânzările magazinelor online", explică Emi Gal pentru EVZ modul în funcÅ£ionează platforma pe care a creat-o.

Revoluţie online

Dacă ar fi să transpunem platforma lui Emi Gal în lumea reală, pentru a-i sublinia originalitatea, BrianAds ar arăta în felul următor: să ne imaginăm că o persoană intră într-un magazin ÅŸi probează un tricou. Nu este însă pe deplin hotărâtă, aÅŸa că nu-l cumpără ÅŸi pleacă. Pe măsură ce se apropie de casă, începe însă să regrete că nu ÅŸi-a cumpărat tricoul. Dacă ar exista BrainAds în mediul offline, persoana în cauză ar fi aÅŸteptată în faÅ£a uÅŸii de la intrare de către un reprezentant al firmei de îmbrăcăminte, care i-ar permite să mai probeze o dată acelaÅŸi tricou din magazin ÅŸi s-ar oferi să i-l vândă pe loc.

În prezent, piaÅ£a de publicitate online este dominată de bannere ÅŸi reclame de tip payper- click, unde lider este platforma Google AdWords. De fiecare dată când un utilizator caută ceva pe Google, în partea dreaptă a ecranului îi apar anunÅ£uri bazate pe termenii de căutare ÅŸi pe locul în care se află.

BrainAds duce însă lucrurile doi paÅŸi mai departe. "Google AdWords oferă reclamă text. Maximum 70 de caractere ÅŸi un titlu. Cu toate că Google a reuÅŸit să inventeze o maÅŸină incredibil de eficientă, AdWords aduce valoare doar în vânzări, nu ÅŸi valoare de brand. AdWords nu-Å£i face pielea găină, un spot publicitar bine construit, în schimb, da. BrainAds combină perfomanÅ£a retargeting-ului cu impactul video", spune Emi Gal.

Big Brother discret

Urmărind produsele la care se uită utilizatorii de internet, BrainAds le livrează acestora doar reclame de care sunt interesaÅ£i. InternauÅ£ii îngrijoraÅ£i că-ÅŸi vor pierde intimitatea în lumea virtuală pot sta însă liniÅŸtiÅ£i. Big Brother-ul aflat la baza BrainAds funcÅ£ionează doar în cazul magazinelor online, iar supravegherea informaÅ£iilor vizionate de utilizatori se face în spatele unei perdele a anonimatului. MulÅ£umită automatizării, nici magazinele online, nici serviciul BrainAds nu pot afla identitatea celor care accesează siteurile magazinelor online.

Fiindcă este o platformă revoluÅ£ionară, BrainAds are în faţă un hop de trecut: trebuie să stârnească interesul companiilor dornice să-ÅŸi facă reclamă.

Emi Gal e însă mulÅ£umit de rezultatele obÅ£inute în puÅ£inul timp scurs de la lansare: "BrainAds e un produs nou chiar ÅŸi pentru pieÅ£ele din UK/USA, aÅŸa că în momentul de faţă încercăm să îl arătăm cât mai multor agenÅ£ii de media ÅŸi advertiseri mari din UK ÅŸi US. Până acum interesul pentru produs a fost complet neaÅŸteptat ÅŸi sper să o Å£ină tot aÅŸa".

Poveste de succes

Emi Gal a dat de gustul afacerilor pe când era copil. "Când eram mic, tata trebuia să-ÅŸi ascundă toate ceasurile pentru că le demontam ÅŸi de multe ori nu ÅŸtiam să le montez la loc. Până într-o zi, când i-am demontat ceasul preferat ÅŸi mi-a zis că nu mă mai lasă afară până nu-l montez la loc. După vreo două zile am reuÅŸit să-l fac din nou funcÅ£ional ÅŸi am simÅ£it un soi de bucurie pe care nu-l mai simÅ£isem. Cred că atunci mi-am dat seama că vreau să-mi petrec viaÅ£a construind. Åži am evoluat de la ceasuri la afaceri", povesteÅŸte tânărul antreprenor online.

La zece ani a început să facă bani din vânzarea de cărÅ£i de vizită profesorilor săi, iar la 15 ani a avut prima slujbă, în cadrul unei companii de web design. La 18 ani ÅŸi-a deschis prima firmă, care a avut sediul în apartamentul părinÅ£ilor săi, iar printre proiectele sale s-au numărat o televiziune online, BrainTV ÅŸi Vertimo, un motor de căutare pentru anunÅ£uri imobiliare. Cele două proiecte nu s-au bucurat de succesul aÅŸteptat, însă Emi Gal nu s-a dat bătut.

A absolvit Facultatea de Matematică ÅŸi Informatică, iar în 2009 a pus bazele Brainient, companie specializată în tehnologie pentru piaÅ£a de video advertising. În luna septembrie a aceluiaÅŸi an s-a mutat la Londra, unde a câÅŸtigat cea mai prestigioasă competiÅ£ie europeană pentru startup-uri, "Seedcamp". A primit un premiu de 50.000 de euro pentru a-ÅŸi dezvolta proiectul, la care s-a adăugat, în august 2010, suma de 800.000 de dolari, din partea unor investitori în tehnologie. În prezent, Brainient are birouri atât în BucureÅŸti cât ÅŸi în Londra ÅŸi numără 12 angajaÅ£i (vor fi 24 până la sfârÅŸitul anului).

În Londra, de nevoie

"Dintotdeauna am fost de părere că România este o Å£ară cu extrem de mult talent ÅŸi potenÅ£ial. Însă, în momentul de faţă, toÅ£i investitorii ÅŸi bugetele de advertising sunt în alte state, precum Marea Britanie sau Statele Unite. N-am fi putut să ajungem unde suntem acum dacă nu am fi deschis un birou în Londra, cum, de altfel, n-am fi putut ajunge în Londra fără talentul din România", spune Emi Gal.

Modest din fire, Emi Gal pune succesele pe care le-a obÅ£inut până acum pe seama pasiunii pe care o are pentru ceea ce face. Se trezeÅŸte în fiecare zi a săptămânii la 06:30 ÅŸi povesteÅŸte că telefonul mobil a ajuns să-i fie o prelungire a mâinii. ÎÅŸi găseÅŸte însă timp să scrie, din când în când, în ziarul "The Telegraph", pe site-ul de tehnologie "TechCrunch" ÅŸi pe blogul personal, www.emigal.com

sursa: evz.ro

Please follow and like us:
error

Lasă un răspuns