AtraÅŸi de potenÅ£ialul uriaÅŸ al reÅ£elei sociale, managerii români mizează tot mai mult pe simpatia celor 3,6 milioane de utilizatori de Facebook.

"MeseriaSursa: REUTERS

Primele care au sesizat nevoia acestui tip de promovare au fost companiile de soft ÅŸi subsidiarele unor multinaÅ£ionale. Jumătate din managerii com paniilor româneÅŸti au afirmat că au folosit reÅ£elele sociale pentru a atrage noi clienÅ£i în 2011, conform unui studiu Regus, relatează revista "Capital".

"Companiile văd că se întâmplă ceva în zona asta ÅŸi vor să vadă cum le poate fi folositor, însă se aÅŸteaptă la rezultate finale mai rapid decât este cazul“, crede Gabriel Dombri, consultant de strategie ÅŸi marketing online. ReÅ£eaua-vedetă este Facebook, urmată apoi de timide intrări pe zona de blogging ÅŸi de Twitter.

România are 3,6 milioane de utilizatori de Facebook, iar Twitter are doar 50.000 de utilizatori locali, din care doar circa 50 sunt firme cu activitate constantă. Numărul conturilor de social media ale companiilor a explodat în a doua jumătate a anului 2010 ÅŸi devine tot mai mare, însă majoritatea companiilor nu profită destul de acest potenÅ£ial.

Cele mai populare companii

Firma de soft Bit Defender are peste 33.000 de fani ÅŸi peste 500 de interacÅ£iuni pe lună cu utilizatorii pe Facebook. Pe Twitter are peste 1.000 de "prieteni“. Cele mai puternice instituÅ£ii financiare româneÅŸti de pe Facebook sunt, potrivit facebrands.ro, Groupama Asigurări ÅŸi BCR, cu 16.708, respectiv 5.504 de fani.

Groupama alocă ÅŸi circa 10% din bugetul pentru campaniile media în vederea promovării pe reÅ£elele de socializare, potrivit Georgianei Miron, director de relaÅ£ii publice ÅŸi responsabilă de conturile social media ale Groupama. BCR a atras aproape 80% din fani în doar două săptămâni de campanii cu diverse premii adresate liceenilor.


Lasă un răspuns